1 Mayıs 2014 Perşembe

İMAM SARIĞI PASTASI :)

Sonunda uzun zamandır netten bakıp durduğum tatlıyı deneme fırsatı buldum bugün. Adını ilk gördüğümde baya şaşırmıştım ama şekil olarak gerçekten adına yaraşır :) Yapması zor değil, pratik ve güzel bir tatlı tarifi bu nedenle şiddetle tavsiye ederim öyle çok zaman da gerektirmiyor. Bu fotoğrafla da yeni telefonumun makro ayarını denemiş oldum bir profesyonel makine olmasa da beni sevindirdi :) afiyet olsun...

MALZEMELER:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 3 çorba kaşığı su
  • 1 paket vanilya
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 3 çorba kaşığı kakao
Kreması için malzemeler:
  • 3 su bardağı süt
  • 1.5 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
Üzeri için:
  • 100 gr bitter çikolata (orjinalinde bitter rengi daha uygun ama ben sütlü çikolata tercih ettim:=)
  • 1 kase hindistan cevizi
HAZIRLANIŞI:
  • Kreması için vanilya hariç bütün malzemeler tencere koyulur ve pişene kadar karıştırılır.Krema koyulaşıp pişince ocaktan alınır ve vanilyası eklenir. Soğumaya bırakılır.
  • Kek için önce yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır. Ardından yağ ve su eklenir. Son olarak un, vanilya, kabartma tozu ve kakao eklenir. Kek karışımı yağlı kağıt serilmiş geniş bir tepsiye alınır ve kek pişirilir. ( kek ince olacağından çabuk pişecektir)
  • Fırından çıkarılan kek soğuduktan sonra su bardağıyla kekten yuvarlak parçalar kesilir. Bardağı su ile ıslatmanız gerekiyor iyi kesmesi için hatta bardak dışında kenarları daha ince yuvarlak bir şey bulabilirsiniz daha iyi olur çünkü su bardağının kenarları kalın olduğundan keki ezebiliyor.
  • Kekten yaklaşık 20 tane yuvarlak çıkıyor.
  • Elimize bir yuvarlak alıyoruz, üzerine bir kaşık krema koyuyoruz. Başka bir yuvarlak ile üzerini kapatıyoruz. Kenarlarını kremaya bulayıp hindistan cevizine batırarak kapatıyoruz.
  • Bütün kekleri bu şekilde hazırladıktan sonra çikolatamızı benmari şeklinde eritiyoruz (benmari usulü nedir diyorsanız buyrun :) ve tatlılarımızın üzerine sürüyoruz. Tatlınız 1 saat dolapta bekleyebilir.
Afiyet Olsun:)



1 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize sağlık...:) Bloğunuz hayırlı olsun. Artık ben de takipçinizim. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:)))))

    YanıtlaSil